Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 269397 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: feitelijk link=msg=1341275 date=1428056669
Prima, iemand in voor een cursusje mobiele trajectmeting?
Ik zie nogmaals geen snelheidsmeting van de politieauto. En als we niet weten hoe hard deze precies rijd, dan kunnen we daar feitelijk geen uitspraken over doen. Is het onder de 120, dan hoeft hij dat niet te melden. Volgens mij was dat je vraag, en die is daarmee beantwoord. En dat jij toeters en bellen verwacht, prima. Maar dat hoeft niet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


feitelijk

  • RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 199
Citaat van: Red link=msg=1341279 date=1428057054
Ik zie nogmaals geen snelheidsmeting van de politieauto.
Ehhhh, draag je tijdens je dienst wel een bril?
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: feitelijk link=msg=1341282 date=1428057444
Ehhhh, draag je tijdens je dienst wel een bril?
Denk niet dat zijn baas blij is als hij ineens een bril gaat dragen; dan ziet Red niet zo veel meer. Uitgezonderd een zonnebril, natuurlijk.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
 >:D
Citaat van: Haageneesch link=msg=1341296 date=1428060557
Denk niet dat zijn baas blij is als hij ineens een bril gaat dragen; dan ziet Red niet zo veel meer. Uitgezonderd een zonnebril, natuurlijk.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: feitelijk link=msg=1341282 date=1428057444
Ehhhh, draag je tijdens je dienst wel een bril?
Als je de meting links onder in het scherm bedoelt, ik kan nogmaals niet verifiëren dat die meting van de politieauto is. Ik werk niet met metingsapparatuur van burgers omdat ik de betrouwbaarheid daarvan niet kan controleren. Overigens na correcties ligt de snelheid maar net boven de +40km/h. En als! het dan al boven de 40 te hard gaat, dan is het ook nog eens een auto van het verkeershandhavingsteam, en dan mag hij daar sowieso al van af wijken.

Oftewel, ik zie hier geen enkel probleem.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Dan kan je altijd nog de strepen tellen... ^-^


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: Red link=msg=1341331 date=1428066028
Als je de meting links onder in het scherm bedoelt, ik kan nogmaals niet verifiëren dat die meting van de politieauto is. Ik werk niet met metingsapparatuur van burgers omdat ik de betrouwbaarheid daarvan niet kan controleren. Overigens na correcties ligt de snelheid maar net boven de +40km/h. En als! het dan al boven de 40 te hard gaat, dan is het ook nog eens een auto van het verkeershandhavingsteam, en dan mag hij daar sowieso al van af wijken.

Oftewel, ik zie hier geen enkel probleem.
idd.

niet meer en niet minder.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Is dit nog steeds zo ook na de uitspraak door de rechter in het geval van het arrrestatieteam? Ik snap trouwens deze uittspraak ook niet helemaal. Heb wel alleen de berichten in het nieuws gehoord en niet de uitspraak zelf gelezen.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Is wat nog steeds zo? Dat wij zonder optische en geluidssignalen verkeersregels mogen overtreden? Ja dat is nog steeds zo.
De uitspraak van de rechter heeft daar ook niets mee te maken, het AT reed namelijk wel met O&G. Wat de AT'er wordt verweten is dat hij met een te hoge snelheid over de kruising is gegaan.

Het zal altijd zo blijven dat wij zonder O&G verkeersregels mogen overtreden, anders is ons werk niet meer uitvoerbaar.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
De uitspraak van de rechter komt er op neer dat je van de branchrichtlijn mag afwijken zolang er niets gebeurd.
En dat als er een ongeval gebeurd je aan de wetgeving  betreffende gebruik van OGS had moet houden.

Komt op mij over als een gedoogconstructie, waarbij de chauffeur gewoon vervolgt kan worden omdat er wettelijk gezien niets geregeld is, in tegenspraak met wat hier op het forum door diverse politiemensen beweert.

En zonder OGS is er al helemaal geen sprake van duidelijke wet- en regelgeving  betreffende wat wel en niet mag door politiemedewerkers.