Beveiliging bemoeid zich met zaken waar ze niks mee nodig heeft

Auteur Topic: Beveiliging bemoeid zich met zaken waar ze niks mee nodig heeft  (gelezen 28630 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #100 Gepost op: 20 februari 2007, 19:42:16
Tja,"kan me niet schelen hoe de brandweer wordt gebelt"En daarmee gaat er dus een hoop fout.je had al een belangrijk punt zelf kunnen doen,die beginnende brand zelf aanpakken.En die poederblusser erop leegspuiten.Waarom heb je em anders in de auto liggen?  ???

Wij vinden het niet erg hoor zo,n uitslaande brand,alleen lijkt het mij dat je als beveiliger toch een hoop uit te leggen hebt  ::)

lees ook even de post er voor ;)

signaleren, alarmeren, controleren(handelen), rapporteren
eerst alarmeren, mocht er iets fout gaan bij het controleren dan weet je dat er iemand op de hoogte is van je aanwezigheid en een probleem. eigen veiligheid eerst!

het kan me niets schelen WIE je alarmeerd, als je maar zorgt dat je zelf gedekt bent/wordt. ook de brandweer wordt niet roekeloos een brand ingestuurd zonder dat er iemand op de hoogte is en zonder rugdekking
Politie Aspirant niveau 4


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #101 Gepost op: 20 februari 2007, 21:18:26
Ik weet het niet hoor, maar we praten over een straat prullenbak, zonder enig gevaar voor overslag of wat dan ook. En dan daar met droge ogen de brandweer voor bellen? je pist het bijna uit zo klein was dat brandje.


JeanBateau

  • Gast
Reactie #102 Gepost op: 20 februari 2007, 21:31:20
Maandagmiddag aan het begin van de middagdienst een melding van bewakers aan de Arenaboulevaerd: Brand in een container.
Politie en brandweer erheen en wat blijkt, een glas water was al zat geweest om een PRULLENBAK te doven. En dat zijn dan bewakers die al jaren in het vak zitten en daarvoor de brandweer laten komen. Nou dan kom je erg geloofwaardig over.

Nou haal ik hier niet uit dat het een straatprullenbak is die vrij van alles staat, maar dat kan komen omdat mijn puppy ogen zich nog niet goed ontwikkeld hebben. Ik ben het met je eens dat gelijk de brandweer bellen erg rigoreus is bij een brand in een prullenbak en ik zou het niet gedaan hebben, maar hoewel ik 2.03m ben heb ik geen groot genoege blaas om een prullenbak waar een lekkere brand in woed uit te pissen en als ze dat doen is er niet een overijverige ambtenaar die dan een bekeuring voor wildplassen gaat uitschrijven?


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #103 Gepost op: 20 februari 2007, 21:31:41
Ik weet het niet hoor, maar we praten over een straat prullenbak, zonder enig gevaar voor overslag of wat dan ook. En dan daar met droge ogen de brandweer voor bellen? je pist het bijna uit zo klein was dat brandje.

lees eens.. ik heb niet gezegd dat je de BRANDWEER moet bellen als je maar zorgt dat men weet waar je mee bezig bent.
En je mag best minder respectloos doen tegenover mede-forumgangers in mijn ogen. Opsporingsambtenaar of niet als je zo bij mij aankomt onder werktijd zul je verdomd weinig medewerking en coulantie krijgen.

Nou haal ik hier niet uit dat het een straatprullenbak is die vrij van alles staat, maar dat kan komen omdat mijn puppy ogen zich nog niet goed ontwikkeld hebben. Ik ben het met je eens dat gelijk de brandweer bellen erg rigoreus is bij een brand in een prullenbak en ik zou het niet gedaan hebben, maar hoewel ik 2.03m ben heb ik geen groot genoege blaas om een prullenbak waar een lekkere brand in woed uit te pissen en als ze dat doen is er niet een overijverige ambtenaar die dan een bekeuring voor wildplassen gaat uitschrijven?

stond ook niet dat het een vrijstaande prullenbak zonder gevaar voor overslag was.. maar ook dan mag je gerust eerst alarmeren want stel je gaat blussen en er zitten vloeistoffen in die jouw kant opspatten of toch iets dat net iets verderopstaat aansteken? tal van mogelijkheden die mij toch eerst iemand laten alarmeren voor k zelf blus.. daarnaast zal het blussen hooguit langer duren als je eerst belt, als je eerst blust en je verbrand je handen/vingers of erger dan gaat dat bellen al een stuk lastiger
Politie Aspirant niveau 4


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #104 Gepost op: 20 februari 2007, 21:38:13
lees eens.. ik heb niet gezegd dat je de BRANDWEER moet bellen als je maar zorgt dat men weet waar je mee bezig bent.
En je mag best minder respectloos doen tegenover mede-forumgangers in mijn ogen. Opsporingsambtenaar of niet als je zo bij mij aankomt onder werktijd zul je verdomd weinig medewerking en coulantie krijgen.

Hoeft ook niet, er is nog altijd de mogenlijkheid om jouw medewerking af te dwingen!

stond ook niet dat het een vrijstaande prullenbak zonder gevaar voor overslag was.. maar ook dan mag je gerust eerst alarmeren want stel je gaat blussen en er zitten vloeistoffen in die jouw kant opspatten of toch iets dat net iets verderopstaat aansteken? tal van mogelijkheden die mij toch eerst iemand laten alarmeren voor k zelf blus.. daarnaast zal het blussen hooguit langer duren als je eerst belt, als je eerst blust en je verbrand je handen/vingers of erger dan gaat dat bellen al een stuk lastiger Is dit deel al in je opleiding besproken dan? Je wilt het steeds mooier maken. Met alle respect maar je bent een jongen van 18 jaar en je wilt het doen voorkomen of je overal alles van afweet. Terwijl ik te horen krijg dat je nog in opleiding zit.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #105 Gepost op: 20 februari 2007, 21:43:16
Hoeft ook niet, er is nog altijd de mogenlijkheid om jouw medewerking af te dwingen!

True, ik zal een wettige opdracht niet tegenspreken en/of weigeren maar alles dat je daarbuiten vraagt en/of wat ik betwijfel zal ik in eerste instantie niet toegeven.

Is dit deel al in je opleiding besproken dan? Je wilt het steeds mooier maken. Met alle respect maar je bent een jonen van 18 jaar en je wilt het doen voorkomen of je overal alles van afweet. Terwijl ik te horen krijg dat je nog in opleiding zit.
paar foutjes:
- ja brandbestrijding is behandeld in mijn opleiding
- je er is besproken hoe te handelen bij mijn opleiding
- ik ben geen 18 maar 21 (wel goed overnemen van mijn profiel aangezien het daar gewoon staat)
- neen ik ben niet perfect en maak ook fouten, idemdito met jou :)
- neen ik weet niet alles, dat doet niemand, wel kan ik aangeven wat mij is aangeleerd en/of wat ik tijdens mijn opleidingen heb opgepikt.
- nog bezig met de opleiding: correct, ik moet nog opkomen voor het praktijkexamen dankzij het SVPB dat mijn examenaanvraag had laten liggen. Theorie is al wel succesvol behaald.

en ook al ben ik jonger.. je verwacht van mij dat ik respectvol ben, doe dat zelf ook even dan :)

edit: overigens.. ook als ik de opleiding wel had afgerond was ik niet perfect..
Politie Aspirant niveau 4


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #106 Gepost op: 20 februari 2007, 22:02:05
Weetje wat ik nou zo grappig vind aan jouw. Ik hoef je maar een klein hapje voor te houden en je hebt gelijk honger voor 10.
En je hebt nog steeds niet door hoe ik het bij je aanwakker. :D


Gast48368

  • Gast
Reactie #107 Gepost op: 20 februari 2007, 22:10:19
Heren, we gaan hier on-topic verder : Zie topic titel.

Persoonlijke kwestie's kunnen per PM gevoerd worden.

Anneke

moderator


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #108 Gepost op: 20 februari 2007, 22:16:10
Er is weinig te pm, en. Maar blijkbaar is het diploma bewaker 2 goudwaard. En hebben mensen met een behoorlijke staat van dienst geen verstand van zaken. Nou daar wil ik wel een aardige boom over opzetten. Helemaal als ik van mensen uit de BEVELIGINGSwereld via andere kanalen gelijk krijg over het standpunt wat ik inneem. Met die jongens heb ik wel wat. :)


Biesterveld Groep

  • Gast
Reactie #109 Gepost op: 22 februari 2007, 10:44:39
Beste mensen,

Uit deze discussie blijkt dat iemand die waarschijnlijk werkzaam bij de politie is, de beveiligingsbranche minchatig vindt. Laat ik dit erop zeggen.

Beveiligers hebben wel degelijk een belangrijke taak in de samenleving. Politie huurt vaak particuliere beveiligingsorganisaties in om hun te ondersteunen in bepaalde taken.
Als beveiligers te min zijn, moeten ze ook niet worden gevraagd ter ondersteuning.

Ten tweede, de wet zegt dat wij niet bevoegd zijn tot opsporingswerkzaamheden, in dat opzicht heb je gelijk.
Echter vragen mag altijd, verplichten niet.

Maar dan nog, het lijkt wel of desbetreffende persoon die deze discussie begonnen is, zelf geen fouten maakt of alles zelf volgens de regels doet, ik denk het niet, niemand doet alles foutloos.

Stel nou dat het geld gestolen was van jou, dan zou je de beveiligers dankbaar zijn voor hetgeen ze gdaan hebben, maar omdat je het niet zelf heb ontdekt en graag haantje de voorste wil zijn geef je je maar af op deze beveiligers, die doen waar ze voor staan.

Eindconclusie, hou je gewoon met je werk bezig en wees blij dat er beveiligers zijn, want alleen redt je het toch niet.

Met vriendelijke groet,

Biesterveld Groep
(particuliere beveiligingsorganisatie die mede ervoor zorgt dat er een veiliger nederland bestaat.