Tochtje met de Nikolaas Wijsenbeek *KNRM*

Auteur Topic: Tochtje met de Nikolaas Wijsenbeek *KNRM*  (gelezen 24390 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 31 augustus 2011, 23:46:02
Toch vraag ik me af waar ze bleven bij die aanvaring, vlak bij het evenement. Misschien hebben ze de man niet over 16 horen roepen, de communicatieset zit in de helmen heb ik gehoord. Maar de piepers gingen ook af...

Mwoa, met zo'n zes vaartuigen van allerlei andere ''reddingsbrigade's'' zal het wel niet zo'n probleem geweest zijn  ::)
Helaas lees ik zo'n beetje alleen maar negatief commentaar op de KNRM in de zuidhoek van het IJsselmeer/Gooimeer ....

--

Overigens varen er met oefeningen ook regelmatig allerlei andere mensen mee en die vallen dan inderdaad onder een verzekering van de KNRM ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #11 Gepost op: 1 september 2011, 00:56:56
De KNRM heeft toch ook een soort van vlootdagen voor donateurs elk jaar? Lijkt me dus dat de KNRM dat wel goed geregeld heeft ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #12 Gepost op: 1 september 2011, 12:46:58
Mwoa, met zo'n zes vaartuigen van allerlei andere ''reddingsbrigade's'' zal het wel niet zo'n probleem geweest zijn  ::)
Helaas lees ik zo'n beetje alleen maar negatief commentaar op de KNRM in de zuidhoek van het IJsselmeer/Gooimeer ....

--

Overigens varen er met oefeningen ook regelmatig allerlei andere mensen mee en die vallen dan inderdaad onder een verzekering van de KNRM ;)

Dat is niet hetzelfde. De KNRM eenheden zijn SAR eenheden van de kustwacht en dienen altijd te reageren. Vaak in "combinatie met", maar ook al is het schijnbaar opgelost, moeten ze doorvaren (tenzij tegen bericht van de kustwacht) tot ze zelf hebben gecontroleerd hebben dat het incident meester is.

Ik begin hier niet over de inzetbaarheid van de KNRM tijdens het evenement, dat doet denkweb. "Was er noodzaak om het vaartuig in te zetten voor een PRIO dan was dat geen enkel probleem, we waren met 2 minuten terug op de wal gezet, men had daarnaast nog voldoende materieel en personeel beschikbaar terplaatse."  De praktijk wijst uit dat dat gewoon niet waar is. Terwijl wij vanaf het Gooimeer moesten komen voor deze aanvaring en dus nog even nodig hadden, lieten de Nikolaas Wijsenbeek en de speciaal voor SAR ingevlogen Martijn Koenraadhof niets van zich horen, we konden best nog wel wat hulp gebruiken, maar ze hebben zich niet laten zien, terwijl ze om de hoek lagen.


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #13 Gepost op: 1 september 2011, 13:03:33
Laat mij even helder zijn; ik heb geen enkel benul van de communicatie omtrent incidenten; ik stel alleen dat de boten binnen 2 minuten beschikbaar konden wezen als dat nodig was geweest; aan mensen en middelen geen gebrek. Ik ben part nog deel aan deze discussie; ik maakte alleen de fotootjes en waardeer het dat ik die gelegenheid kreeg. O0


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 1 september 2011, 13:34:33
Laat mij even helder zijn; ik heb geen enkel benul van de communicatie omtrent incidenten; ik stel alleen dat de boten binnen 2 minuten beschikbaar konden wezen als dat nodig was geweest; aan mensen en middelen geen gebrek. Ik ben part nog deel aan deze discussie; ik maakte alleen de fotootjes en waardeer het dat ik die gelegenheid kreeg. O0
toch beweer je iets, waarmee je riskeert dat iemand het tegendeel bewijst.
Heb je zomaar een discussie. Terwijl jij beweert dat ze direct izetbaar waren, reageren ze niet op de pager, noch op een oproep over een aanvaring op 16.  En bij een aanvaring zijn ze echt wel nodig.


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #15 Gepost op: 1 september 2011, 13:45:35
Discussie prima. Heb alleen geen feiten, buiten dat ik kan stellen dat de uitrusting en mensen aanwezig waren om 'iets' te doen.  8)


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #16 Gepost op: 1 september 2011, 14:08:22
Discussie prima. Heb alleen geen feiten, buiten dat ik kan stellen dat de uitrusting en mensen aanwezig waren om 'iets' te doen.  8)

Helaas deden ze 'niks' terwijl dat wel nodig was  :'(
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #17 Gepost op: 1 september 2011, 15:59:53
Gezien de foto's waren ze ook in overtreding. Snelheid??????
20 km/u in de vaargeul; 09 km/u buiten de vaargeul en in aangewezen snelvaargebieden onbeperkt.

Artikel 1.24 BPR was nu niet van toepassing!!!!!!!


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #18 Gepost op: 1 september 2011, 22:14:26
als het moddergooien wordt mag er een slot op.

9910001
9910001


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #19 Gepost op: 1 september 2011, 22:33:45
Misschien klinkt het een beetje stug... Maar als je bij een prio 1 eerst nog 2 minuten naar de kant moet varen om mensen te droppen, zijn dat er 2 teveel naar mijn idee. (Als je zonodig als rondvaartboot wil dienen, zorg dan voor een inzetbare boot en zet de eenheid buiten dienst...)

als het moddergooien wordt mag er een slot op.

9910001

Naar mijn idee valt dit voor waterbegrippen nog heel erg mee hoor ;D