Tochtje met de Nikolaas Wijsenbeek *KNRM*

Auteur Topic: Tochtje met de Nikolaas Wijsenbeek *KNRM*  (gelezen 24393 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #30 Gepost op: 3 september 2011, 09:21:47
Ik reageer maar niet inhoudelijk, anders zwengel ik een discussie aan die al meerdere keren op dit forum aan de orde is gekomen. En dat mag niet.....  ;)

Rob,
Sluit me helemaal aan bij jou opmerking, triest


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #31 Gepost op: 3 september 2011, 12:19:54
Toch is het een triest verhaal wat ik hierboven lees zeker nadat ik onderstaand verhaal in de papieren gooi en eemlander las> KNRM ga je schamen>>>>>heel diep.
...
...Knip>>>
....
In de veilig-heidsregio Gooi en Vechtstreek is omschreven dat zij het reddingswerk alleen af kunnen.
Waarom zou de KNRM zich moet schamen voor iets wat de Veiligheidsregio roept?
Die laatste heb ik wel vaker iets horen roepen zonder te weten waar ze het over hebben.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #32 Gepost op: 3 september 2011, 12:27:50
Waarom zou de KNRM zich moet schamen voor iets wat de Veiligheidsregio roept?
Die laatste heb ik wel vaker iets horen roepen zonder te weten waar ze het over hebben.
Pas op: je zwengelt een discussie aan die al meerdere keren op dit forum wordt gevoerd. Dat mag niet.

Ontopic: Ik zou best een keer met de NW mee willen.


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #33 Gepost op: 3 september 2011, 13:02:04
Pas op: je zwengelt een discussie aan die al meerdere keren op dit forum wordt gevoerd. Dat mag niet.

Ontopic: Ik zou best een keer met de NW mee willen.
Aha, dat realiseerde ik me niet. Ik hou me (tandenknarsend) verder stil.

Ontopic: Ik ook.


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #34 Gepost op: 3 september 2011, 22:14:15
Waarom zou de KNRM zich moet schamen voor iets wat de Veiligheidsregio roept?
Die laatste heb ik wel vaker iets horen roepen zonder te weten waar ze het over hebben.

Omdat ik niet denk dat een veiligheidsregio dit roept zonder dat hierover keiharde afspraken zijn gemaakt met de KNRM. In als ik de verhalen zo lees heeft de KNRM behoorlijk verzaakt door niet te reageren op een noodoproep via kanaal 16 en via de pieper.

Het rondvaren van derde lijkt me nou ook niet een taak van de KNRM of kan ik nou ook een brwauto gaan gebruiken om belangstellende een ritje door de stad te geven??? 998765


Ps: Wat wordt er bedoeld met censuur   ........ dat ontgaat me een beetje.......


Ontopic  :D   Ik niet, straks zit ie vast in het wier.... ::)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


fishermensfriend

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #35 Gepost op: 3 september 2011, 22:58:30
Wat ik een beetje jammer vind is dat er een incident is geweest met knrm station huizen en dat er over de knrm in het algemeen gesproken word. Misschien dat de tekst hier een beetje op kan worden aangepast . Er word overal op een andere manier gewerkt bvd


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #36 Gepost op: 4 september 2011, 09:09:25
Wat ik een beetje jammer vind is dat er een incident is geweest met knrm station huizen en dat er over de knrm in het algemeen gesproken word. Misschien dat de tekst hier een beetje op kan worden aangepast . Er word overal op een andere manier gewerkt bvd

Vind ik niet, als een andere hvorganisatie (brw pol ambu) de fout in gaat wordt ook de gehele organisatie daarop aangekeken. Willicht moeten ze overal op dezelfde manier gaan werken? En laten we eerlijk zijn de incidenten stappelen zich wel een beetje op in huizen.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #37 Gepost op: 4 september 2011, 10:54:06
Ik denk dat de PC van het station Huizen altijd wel goede verhalen klaar heeft voor de buitenwereld (subsidieverstrekkers) maar dat het operationeel niet altijd goedgaat. Een tochtje met de NW en het niet kunnen reageren op een alarmering, kan vervelende gevolgen hebben als er geen oog is voor operationele zaken.


Highlander

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #38 Gepost op: 4 september 2011, 12:02:37
Ik denk dat de PC van het station Huizen altijd wel goede verhalen klaar heeft voor de buitenwereld (subsidieverstrekkers) maar dat het operationeel niet altijd goedgaat. Een tochtje met de NW en het niet kunnen reageren op een alarmering, kan vervelende gevolgen hebben als er geen oog is voor operationele zaken.
Het is natuurlijk ook wel zo, dat alles wat KNRM Huizen doet voortdurend onder een vergrootglas wordt gelegd vanwege de grote hoeveelheid partijen (water-, geen politieke) die elkaar daar constant in het vaarwater zitten en elkaar af en toe naar de strot vliegen.
In dit topic zag ik zelfs geneuzel over de helmen, terwijl die helemaal niet tot de verplichte uitrusting behoren. Ik bedoel maar. Als je iets te zeuren hebt, dan kun je altijd wel wat vinden. Dit los van de vraag of het erg handig was om niet te reageren op een alarmering. Het marifoonverkeer is vrij af te luisteren, maar ik kan niet beoordelen welke communicatie hierover is geweest over C000 of de telefoon en volgens mij kan niemand hier dat.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #39 Gepost op: 4 september 2011, 12:06:24
Ik heb het hier ook niet over de harde werkers aan boord.....Ik heb het over de mensen die daarboven staan....