Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)

Auteur Topic: Risico's tijdens het rijden met Optische en geluidssignalen (OGS)  (gelezen 100181 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #90 Gepost op: 23 oktober 2012, 13:06:57
Waarom denk je dat?

Hij doet het idd wel een beetje onhandig...


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #91 Gepost op: 23 oktober 2012, 13:30:36
Waarom denk je dat?

Hij doet het idd wel een beetje onhandig...
Omdat hij eerst op zijn dooie akkertje komt aanrijden, zonder geluid, lijkt de fietsers voorrang te geven stopt zelfs en dan als hij niet voorrang krijgt ff gauw "taatuut" zegt om er zich toch door te wringen. En de reactie van het publiek spreekt voor zich, hij maakt zich een beetje belachelijk.
Als hij zo haast had dan vol met OGS moeten aanrijden. Of had hij verwacht omdat zijn blauw achter aanstond wel voor te mogen. Ik dacht dat je met enkel "blauw" geen voorrangsvoertuig bent of wel dan? Of zit het Pruusen anders?  ::)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #93 Gepost op: 23 oktober 2012, 13:33:04
Omdat hij eerst op zijn dooie akkertje komt aanrijden, zonder geluid, lijkt de fietsers voorrang te geven stopt zelfs en dan als hij niet voorrang krijgt ff gauw "taatuut" zegt om er zich toch door te wringen. En de reactie van het publiek spreekt voor zich, hij maakt zich een beetje belachelijk.
Als hij zo haast had dan vol met OGS moeten aanrijden. Of had hij verwacht omdat zijn blauw achter aanstond wel voor te mogen. Ik dacht dat je met enkel "blauw" geen voorrangsvoertuig bent of wel dan? Of zit het Pruusen anders?  ::)

Om dat nou 'buiten het boekje gaan' te noemen... beetje overdreven  ::).
Maar handig gebruik maken van de OGS is het inderdaad zeker niet. Daarentegen is het als fietser ook niet handig om gewoon door te fietsen, zou in mij niet opkomen.
Senior GGP / Oost-Brabant


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #94 Gepost op: 23 oktober 2012, 13:40:05
Risico's of toch meer irritatie factoren in dit filmpje? ::)

http://www.youtube.com/watch?v=gPoG0DMQwLc


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #95 Gepost op: 23 oktober 2012, 13:40:31
Ja, het is inderdaad niet handig.. maar als ik hier een wagen met zwaailichten aan zie komen, dan ga ik aan de kant... ookal heeft hij geen sirene aan... Maargoed.. je bent het niet verplicht natuurlijk..


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #96 Gepost op: 23 oktober 2012, 13:49:20
Tja, in amerika is het natuurlijk ontzettend triest hoe men daar reageert op ogs... maar dat is ook niet raar... er word daar gewoon veel te veel gereden met ogs en ook voor bijna iedere melding.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #97 Gepost op: 23 oktober 2012, 20:21:20
Om dat nou 'buiten het boekje gaan' te noemen... beetje overdreven  ::).
Maar handig gebruik maken van de OGS is het inderdaad zeker niet. Daarentegen is het als fietser ook niet handig om gewoon door te fietsen, zou in mij niet opkomen.
Kan me zomaar voorstellen dat ie alleen maar de claxon wou gebruiken. Is mij ook wel eens overkomen. Blauw aan en de claxon en hop, daar is de tweetoon... ;)
greetz,  Enrique


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #98 Gepost op: 23 oktober 2012, 20:50:02
Kan me zomaar voorstellen dat ie alleen maar de claxon wou gebruiken. Is mij ook wel eens overkomen. Blauw aan en de claxon en hop, daar is de tweetoon... ;)

Hmm, is mij ook niet vreemd.  ;D
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #99 Gepost op: 23 oktober 2012, 20:52:46
Kan me zomaar voorstellen dat ie alleen maar de claxon wou gebruiken. Is mij ook wel eens overkomen. Blauw aan en de claxon en hop, daar is de tweetoon... ;)

Ik kan me er ook wat bij voorstellen ja, maar dat vind ik ook niet erg storend. Het is meer het gebrek aan actie/daadkracht/duidelijkheid. Blijft 'ie staan? Gaat 'ie rijden? Ik denk dat de fietsers daardoor van de wijs raken. Neemt niet weg dat ik zelf als fietser gewoon zou stoppen en ruimte bieden!
Senior GGP / Oost-Brabant