Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar

Auteur Topic: Discussie nav werkwijze en kleding van de verkeersregelaar  (gelezen 139928 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #60 Gepost op: 22 februari 2012, 22:29:31
Helaas niet. In de "oude" regeling moest het een geheel oranje hes zijn met in reflecterende letters het woord verkeersregelaar.
Vergeet niet: waarbij "VERKEERSREGELAAR" op zowel achter- als voorzijde moet staan en de letters 8 cm. hoog moeten zijn.


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #61 Gepost op: 23 februari 2012, 10:50:05
Ik heb met interesse de discussie teruggelezen.

Ik ben de maker van dit filmpje, en heb het bewust opgenomen omdat agressie tegen verkeersregelaars de laatste tijd helaas vaker in het nieuws is. Ik kwam er voor de carnavalsoptocht uiteraard.

Wat achterliggende informatie over dit incident;


1: Naast de weg stond een bord met omleiding ivm evenement vanaf 1 uur 's middags. (incident vond plaats omstreeks half 2) doorgaand rijverkeer zou gestremd zijn. omrij opties vermeld.
2: Op de weg staat een groot hek met een geslotenverklaring bord (ik dacht C1) Voor het hek bevind zich aan de rechterzijde een groot parkeerterrein van een groot bedrijf waar de mogelijkheid was om te keren.
3: Hier staat de verkeersregelaar

De weg was afgesloten in de richting van de N206. De andere zijde was nog open voor het verkeer. De man was de eerste en enige die er een probleem van maakte dat hij niet mocht doorrijden. Nadat de politie had ingegrepen bleef hij nog een minuut of 10 lastig doen en daarna heeft hij zijn auto in de berm geparkeerd.

Ik sta volledig achter de verkeersregelaar, ongeacht de echtheid van zijn pak, etc. omdat alles al een kilometer van te voren duidelijk was aangegeven. Voordat ik de opnames startte was meneer ook al 2x dreigend op de verkeersregelaar ingereden.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #62 Gepost op: 23 februari 2012, 11:47:56
@BvE: mijn dank voor de toelichting. In dat geval neem ik alles wat ik heb gezegd over "evenementenafzettingen" voor dit evenement direct terug.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Verkeermeneer

  • Beroepsmatig Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #63 Gepost op: 23 februari 2012, 15:03:08
De wegkapiteins in belgie hebben inderdaad een aanvoerdersband om in de nationale kleur en ik kreeg ook nog een c1 op een stokje in mijn handen gedrukt.Als waren een spiegel ei wat ze vroeger bij het spoor ook hadden.2 jaar geleden voor een festival daar geweest met mijn werkgever.niemand mocht de oude/ nieuwe hes aan enkel een polo met reflectie er op.Wat voor instructies de belgische  wegkapiteins krijgen weet ik dan weer niet.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #64 Gepost op: 23 februari 2012, 20:11:49
Even offtopic, maar die nieuwe kleding vind ik dus meer weg hebben van een carnavalspak dan iets wat "officieel" is. Ik twijfel of 90% van de mensen in Nederland uberhaupt weet waar dat vest voor is.

helaas wil de overheid/postbus 51 hier ook niets mee doen...
persoonlijk ook al eens naartoe geschreven maar dan krijg je netjes een mailtje terug.
iets in de geest van: "we hebben het naar de juiste afdeling gestuurd en indien nodig zullen ze nog contact met mij opnemen"  :-X
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #65 Gepost op: 24 februari 2012, 01:23:54
Het woord verkeersregelaar op de kleding was volgens mij gewoon veel duidelijker qua betekenis, al zal het nieuwe vest wel een veel betere zichtbaarheid hebben door de kleur combi en hoeveelheid reflectiebanen.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #66 Gepost op: 24 februari 2012, 07:13:43
Wat is de moeite om even de luisteren naar iemand waarvan je weet waarom die er staat.  

Het was puur eigen belang voor "meneer" om zo te doen.   Als ik de reactie's lees is het uitgelokt omdat de vkr niet de juiste kleding aan had.

Want ook naar de agenten, die de juiste kledingen aanhadden (toch), wil "meneer" niet luisteren.  

En als ik lees dat sommige ook niet naar betrokkene vkr hadden geluisterd omdat de vkr de verkeerde kleding aan had zijn we diepgezonken met zijn alleen.
Ik ben ook een eigenwijze persoon maar dit gaat mij toch echt te ver.          

Vraag me af die mensen ook doorrrijden als er een bouwvakker even het verkeer regelt zodat er bijvoorbeeld een zwaar transport kan wegrijden of verplaatsten.  

En spotjes hierover van postbus 51 is totaal overtrokken       handiger is om het in tv-programma's te doen als blik op de weg.


Nachtbroeder1978

  • verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 164
Reactie #67 Gepost op: 24 februari 2012, 08:38:22

Vraag me af die mensen ook doorrrijden als er een bouwvakker even het verkeer regelt zodat er bijvoorbeeld een zwaar transport kan wegrijden of verplaatsten.  
        

Wat ze ook mogen in dergelijke situaties, ook zonder hesjes zijn ze dan gelegenheids verkeers regelaar

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #68 Gepost op: 24 februari 2012, 11:19:06
Wat is de moeite om even de luisteren naar iemand waarvan je weet waarom die er staat.  

Het was puur eigen belang voor "meneer" om zo te doen.   Als ik de reactie's lees is het uitgelokt omdat de vkr niet de juiste kleding aan had.

Want ook naar de agenten, die de juiste kledingen aanhadden (toch), wil "meneer" niet luisteren.  

En als ik lees dat sommige ook niet naar betrokkene vkr hadden geluisterd omdat de vkr de verkeerde kleding aan had zijn we diepgezonken met zijn alleen.
Ik ben ook een eigenwijze persoon maar dit gaat mij toch echt te ver.          

Vraag me af die mensen ook doorrrijden als er een bouwvakker even het verkeer regelt zodat er bijvoorbeeld een zwaar transport kan wegrijden of verplaatsten.  

En spotjes hierover van postbus 51 is totaal overtrokken       handiger is om het in tv-programma's te doen als blik op de weg.        

niets aan toe te voegen :)


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #69 Gepost op: 24 februari 2012, 13:31:49
Wat is de moeite om even de luisteren naar iemand waarvan je weet waarom die er staat.  

Het was puur eigen belang voor "meneer" om zo te doen.   Als ik de reactie's lees is het uitgelokt omdat de vkr niet de juiste kleding aan had.

Want ook naar de agenten, die de juiste kledingen aanhadden (toch), wil "meneer" niet luisteren.  

En als ik lees dat sommige ook niet naar betrokkene vkr hadden geluisterd omdat de vkr de verkeerde kleding aan had zijn we diepgezonken met zijn alleen.
Ik ben ook een eigenwijze persoon maar dit gaat mij toch echt te ver.          

Vraag me af die mensen ook doorrrijden als er een bouwvakker even het verkeer regelt zodat er bijvoorbeeld een zwaar transport kan wegrijden of verplaatsten.  

En spotjes hierover van postbus 51 is totaal overtrokken       handiger is om het in tv-programma's te doen als blik op de weg.        

Mooi geschreven! Ik ben het helemaal met je eens!

Wat ze ook mogen in dergelijke situaties, ook zonder hesjes zijn ze dan gelegenheids verkeers regelaar

GreetZ,
Nachtbroeder1978

De evenement verkeersregelaars mogen het dan ook. Want dat zijn ook gelegenheids verkeersregelaar.

Daarnaast als de bouwvakker het doet, dan dienen ze wel de aanwijzingen te gebruiken zoals die genoemd zijn in Bijlage 2 van het RVV 1990. Voldoen ze daar niet aan, dan hoef je niet te stoppen. En volgens mij moeten zij wel een hesje aanhebben. Weliswaar niet een verkeersregelaarsvestje, maar wel een zichtbaarheidsvestje.

Maar zoals Kusje ook al zei het is gewoon triest dat men zo reageert. Als we wat meer respect krijgen voor onze medemens dat zal de wereld er alweer wat mooier uitzien. In plaats van je persoonlijke frustratie te uiten op iemand die daar vrijwillig staat en zijn best doet om alles in goede banen te leiden.

Daarnaast is in deze topic ook al een mooie afbeelding van Googlemaps geplaatst waarop duidelijk te zien is dat de afzetting duidelijk was aangegeven.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.